lauantai 8. maaliskuuta 2014

Flow, tunteet ja luova työ.

Meillä tosiaan on koululla alkanu oman malliston suunnittelu johon kuuluu useamman kurssin osa aluieita, valmistustekniikassa valmistetaan paita pusero tuosta mallistosta. Tuotteen suunnittelun perusteet kurssilla meillä on tuo malliston suunnittelu ja portfolion tekeminen tästä koko prosessista. Tuossa tuotteen suunnittelun kurssis osana on ollut myös osana lukea joku kirja, mikä liittyy luovaan alaan. Itse halusin lukea Marilyn Mansonin Helvettiin ja takaisin kirjan tuota varten. Olen lukenut kerran aikasemmin tuon Mansonin kirjan, silloin en tosiaan vielä kuunnellut Mansonia ollenkaan, joten nyt kirja kiinnosti aivan eri tavalla ja kun ajattelin kirjaa myös luovan työn pohjalta.

Olen pitänyt itseäni aika epäluovana ihmisenä ja etten osaisi tehdä mitään luovia ratkaisuja, mutta nyt näiden kurssien aikana olen huomannut huiman kehityksen näihin ja huomannut kuinka suunnittelussa voi hyödyntää vaikka minkälaisia asioita, sanoja, musiikkia, esineitä yms. mistä nyt ikinä voisit suunnitella vaikka näitä paitoja mitä meidän on pitänyt tehdä.

Meillä tosiaan on ollut kolme teemaa luonnostelu ja piirrustus kurssilta lähtien mukana näissä ja näistä kolmesta teemasta piti valita se yksi siihen omaan mallistoon. Valitsin tosiaan tuon northern dimension teeman itselleni, tuskin vaikeaa miettiä minkälaiset ideat se on itselle herättänyt.
Tämmöistä siis edessä koulun osalta.

Viikonloput mulla on menny tapahtumissa kulkiessa Desucon Frostbite, Foolanit ja nyt viiem viikonloppuna oli Syn/\psi ja meidän killan 1 v juhla. Oli todella mukava viikonloppu ja näin pitkästä aikaa vanhoja kavereita ja tutustuin mukaviin uusiin ihmisiin. Oon muutenkin tässä kevään aikana tutustunu uusiin kavereihin harmittaa vaan et en millään pysty repeämään joka suuntaan ja ympäri suomea.

On mukavaa myös et oon saanu taas aikaa kuitenki steamis pelailuun kavereiden kanssa. Mukava ilmestyä skypeen tai steamiin ja aina sillon tällön joku on heti kyselemäs et hei mites on pelataanko! Dota 2 olen jääny nyt koukkuun aika pahasti. Left 4 dead 2 meillä on ollu loistavia ja ei niin loistavia 4vs4 matseja, kokeiltu on myös tuota helm's deep reborn survival modia ja se on ollut kyllä harvinaisen hauska, saatiin myös hakattua vihdoin ja viimein team fortressissa se halloween 666 wave mappi.

Toivon mukaan saisin kesäksi jonkun kesätyöpaikan niin ei tarvitsisi sossuilta tukia hakea ja olisi sitten jotain tekemistä kesälle vaikka ei se lomailukaan pahalta tuntuisi. Olen huomannu sen tässä et en oikeen ole osannu olla paikoillani pelottanu osittain ajatus siitä et joutuu oleen itekseen. Pahimmalta on tuntunu se kun on omalla tavallaan antanu oman elämän luisua käsistä viemäriin välittämättä siitä yhtään mitä oot tehny ja onko jotkut asiat menny huonommin, nyt halua kyl parantaa asioita ja hieman kontrolloida asioita ettei kaikki lähde ihan käsistä. Aloin käymään psykologillakin että voin tehdä paniikki kohtauksilleni jotain, varsinkin kun ne saattaa tulla semmosiin tilanteisiin joihin niitä ei oikeen kaipaisi.

Olen kuitenkin tyytyväinen että koulutöihin olen päässyt nyt kunnolla mukaan ja olen todella innoissani tuosta malliston suunnittelusta ja työstämisestä, vaikka vielä vähän on ulkona niistä vuoden alku asioista mitä tuli käytyä.   On mun sydämmeltä pudonnu paljon paino lasteja ja tuntuu siltä etä yhä edelleen on asiat menossa parempaan suuntaan, mua vieläkin itkettää aina sillon tällön ja musta tuntuu yhä edelleen pahalta nähdä mun exääni mutta tiedän että asiat helpottaa koko ajan ja varsinkin jos oikeasti saan purkaa tunteitani. On tullut huomattua että asioita on pahentanu se että oon pitäny sekä hyviä että huonoja tunteita liikaa sisälläni.

 Kevätkin on tulossa ja aurinko on aiinakin paistanut täällä Viialassa ja siitä on jo tullut todella hyvä olo. Haluan nauttia näistä hyvistä hetkistä mitä nyt olen kokenut mukavien ihmisten kanssa, olen kuluttanut voimiani ja opiskelu intoa ja muita asioita ihan liikaa murehtimiseen se on vain syöny mua sisältä entisestään, en tiedä mitä mikäkin tuo tullessaan mutta jos jotkut asiat tuntuva nyt hyvältä niin haluan panostaa niihin tällä hetkellä enemmän kuin mihinkään muuhun!
Tähän loppuun voin luoda pienen hennon hymyn ajatellen niitä mukavia asioita mitä tässä on sattunut ja antaa sen yhden onnen ja helpotuksen kyyneleen vierähtää poskelle.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti